Nowy Ford Mondeo zmienia punkt widzenia… – Gazeta Kłobucka
Nasz test

Nowy Ford Mondeo zmienia punkt widzenia…

Monedo Hybrid to pierwszy ford tego typu na rynku europejskim. Cena prezentowanego modelu zaczyna sie od 120 tys. zł.
Nowy Ford Mondeo zmienia punkt widzenia…

Mondeo Hybrid 2.0 to pierwszy ford tego typu na naszym rynku. Producent zachęca niskim spalaniem w mieście. Poza tym samochód ma wiele innych zalet, m.in. świetny układ jezdny i ergonomiczną tablicę rozdzielczą

Z zewnątrz jest to klasyczne Mondeo najnowszej generacji. Tyle że skrywa wiele ciekawych rozwiązań, np. jednostka spalinowa czyli benzyna z wtryskiem bezpośrednim, która wspomagana jest silnikiem elektrycznym. Układ korzysta z zespołu litowo-jonowych baterii o pojemności 1,4 kWh. Testowany samochód to blisko 190 KM i spalanie na poziomie 5,6 l/100 km.
Samochód powstaje w Hiszpanii, ale akumulatory pochodzą z fabryki Michigan w USA, która ma większe doświadczenie w produkcji hybryd. Inżynierowie sporo nakombinowali, żeby ograniczyć konieczność korzystania z silnika spalinowego – na prąd pracują klimatyzacja i pompy wodne (główna i dodatkowe, np. obiegu cieczy w nagrzewnicy), potrzebny jest też do chłodzenia kontrolera pod maską i akumulatorów w bagażniku.
Auta nie da się podładować w domowym gniazdku – najwięcej prądu powstaje w czasie hamowania, co pozwala oszczędzać tarcze i klocki. W praktyce ten system doskonale działa! W układzie napędowym wykorzystano bezstopniową przekładnię. Całość płynnie pracuje, moment włączenia silnika spalinowego można wychwycić dzięki nadstawieniu ucha lub obserwacji pracy układu na wielkim ekranie na konsoli środkowej. Nawet dynamiczne przyspieszanie odbywa się płynnie. Ford obiecuje rewelacyjne spalanie w cyklu miejskim: 2,8 l/100 km. Do takiego poziomu nie udało nam się zbliżyć, jednak uzyskane 5,6 l/100 km – mimo że to dwa razy więcej – i tak uznajemy za świetny wynik.
W aucie z klasycznym napędem taka wartość byłaby nierealna. Dynamiczna jazda nie zmienia spalania w istotny sposób. W mieście Mondeo często rezygnuje z silnika spalinowego, dzięki czemu rzeczywiście można poczuć zalety hybrydy. Może nie uda się pokonać za jednym podejściem spektakularnego dystansu na prądzie, ale często bywa tak, że jednostka spalinowa dołącza się na krótki czas, po czym niezauważalnie przestaje pracować.

Napęd hybrydowego Mondeo akceptujemy bez żadnych zastrzeżeń
Układ jezdny zasługuje na najwyższe noty – precyzyjne zawieszenie zapewnia komfort nawet na dziurawej nawierzchni, ale na polskich drogach trzeba wzmóc czujność, bo prześwit jest niewielki.
Kierowcę wspomagają liczne systemy i mimo że opcjonalny układ zabezpieczający przed kolizjami przy małych prędkościach potrafi brutalnie zahamować np. przed szlabanem, ogólny poziom bezpieczeństwa jest bardzo wysoki. Na plus zapisujemy świetnie wykończone, ciche i wygodne wnętrze. Hybryda nie odbiega masą od innych wersji, ale bagażnik wywołuje uśmiech.

Zdjęcia:

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Nasz test

Masz jakieś pytanie lub problem dotyczący naszego Tygodnika? Skontaktuj się z naszym biurem! Tel. 34 317-33-23

Więcej w Nasz test

vw

Tiguan Allspace. Wrażenia z pierwszej jazdy

Ewa Chojnacka7 marca 2018
asdcx (1)

Ford wprowadza wreszcie do polskiej oferty model Forda EcoSport. Nowy crossover już w salonie Forda Frank Cars

Ewa Chojnacka9 lutego 2018