INFRASTRUKTURA. Wiadomo już, ile będzie kosztowała wymiana wodociągu oraz przebudowa samej drogi na ul. Kwiatowej. Jeśli chodzi o tę pierwszą inwestycję, przetarg wyszedł trochę drożej, na część drogową natomiast trochę taniej
W obu przypadkach gmina nie będzie musiała ponieść pełnych kosztów, ponieważ pozyskała dofinansowania z UE i ministerstwa. Zależało jej jednak, żeby oferty przetargowe były jak najkorzystniejsze, bo wkład własny musi przecież zapewnić. Wójt i urzędnicy uznali, że w pierwszych tygodniach roku ceny będą niższe niż w późniejszych miesiącach. Stąd w Przystajni już od początku stycznia prawdziwa przetargowa ofensywa.
– Chcemy szybko rozstrzygnąć wszystkie postępowania na najważniejsze tegoroczne inwestycje, poza rewitalizacją rynku, gdzie nie ma jeszcze wyników konkursu – podkreślił wójt Henryk Mach podczas ostatniej sesji rady gminy.
Będący w kiepskim stanie, składający się z rur stalowych wodociąg na ul. Kwiatowej ma być wymieniony do 30 czerwca. Nowy – o łącznej długości 425 m – będzie z rur PCV i zostanie przesunięty w pas drogowy (stary biegnie prywatnymi działkami – przyp. red.). Prace obejmą też przepięcie istniejących przyłączy wodociągowych do nowej sieci i jednoczesną wymianę przyłączy w złym stanie technicznym. Wszystko wskazuje więc na to, że już latem mieszkań- cy Kwiatowej zapomną o awariach. Gmina zaplanowała na tę inwestycję 210,5 tys. zł, ale koszt całości będzie nieco większy – 221,4 tys. zł. Wykonawcą został Zakład Instalacyjno-Budowlany MICHSAN z Częstochowy. Nieco taniej powinna natomiast wynieść przebudowa części drogowej ul. Kwiatowej, która ruszyć ma zaraz po zakończeniu prac wodociągowych i potrwać najdłużej do 31 października. Przetarg na realizację tego zadania wygrał Zakład Robót Drogowo-Budowlanych Rafał Tomala z Wręczycy Małej, który chce za to 800 tys. zł bez 5 groszy. Przystajń tymczasem planowała wydać na drogę ok. 810 tys. zł. Jak wyjaśniał niedawno wójt Henryk Mach, na połowie odcinka lokalny samorząd chce drogę odtworzyć po budowie wodociągu, na drugiej połowie natomiast – do połączenia z ul. Kolejową – wybudować, ponieważ nie ma tam asfaltu. Będzie też m.in. nowe odwodnienie i chodniki. (PW)
Facebook
YouTube
RSS