INWESTYCJA. Prawie trzy lata temu pisaliśmy, że na stacji kolejowej w Pankach perony nie są w najlepszym stanie – i mogą być niebezpieczne dla podróżnych. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA przeprowadzą tu głęboką modernizację
W Pankach jest wyłożony chodnikiem peron tuż przy budynku stacji i drugi, drewniany i wąski, pomiędzy dwoma torami. Gdy zwracaliśmy uwagę kolei na to, że zwłaszcza ten drewniany peron jest niebezpieczny, odpowiadano nam, iż dziś w zasadzie normalnie już się z niego nie korzysta. Tak czy inaczej infrastruktura na tej stacji, z której najbardziej bezpośrednio korzystają pasażerowie, jest już wiekowa. Teraz, gdy w kraju w końcu prowadzonych jest wiele inwestycji w koleje, przebudowy doczekają się także i Panki.
– Jeszcze w tym roku będą wygodniejsze podróże do Katowic i Poznania z przebudowanych peronów w Pankach oraz w Wieluniu – zapowiada Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Jak będą wyglądać nowe perony? Przede wszystkim mają być wyższe, aby wygodniej było wsiadać do pociągów. Doskonale wiemy, jak to wygląda na stacjach wielkomiejskich i jak inaczej jest w takich miejscach, jak nasze Panki. Perony będą też łatwiej dostępne dla osób mających trudności z poruszaniem się lub wiozących dzieci w wózkach, gdyż zyskają odpowiednie pochylnie. Będą wyposażone w ławki i wiaty. Dla podróżnych to też istotne, bo dawne lokalne dworce nie zawsze są miejscami, gdzie dziś chętnie się wchodzi albo gdzie wchodzić w ogóle można.
– Budowa nowego peronu w Pankach łączy się z poprawą kursowania pociągów. Na stacji przewidziana jest mijanka. Takie rozwiązanie zapewni lepszą obsługę pociągów. Możliwe będzie sprawne mijanie się składów na jednotorowej linii Herby Nowe–Kępno–Oleśnica (nr 181) – uzupełnia informacje Jakubowski.
Na wyższym i szerszym nowym peronie poza wiatą i ławkami będą też umieszczone informacje pasażerskie oraz oświetlenie. Wartość inwestycji w Pankach wynosi około 900 tys. zł. Kwota to na tyle duża, że zmiany, które zostaną wprowadzone, powinny być i łatwo zauważalne, i rzeczywiście korzystne dla pasażerów.
PKP PLK zapowiada, że roboty na peronie ruszą w połowie sierpnia i potrwają do listopada. (jar)
Facebook
YouTube
RSS