Portale społecznościowe, a ich wpływ na pozycjonowanie stron – Gazeta Kłobucka
Pozostałe artykuły

Portale społecznościowe, a ich wpływ na pozycjonowanie stron

ARCHIWUM.
Portale społecznościowe, a ich wpływ na pozycjonowanie stron

Trudno jest sobie wyobrazić istnienie współczesnego świata bez portali społecznościowych. Możliwość dzielenia się swoim życiem z ludźmi z całego globu, dla wielu stało się pracą. Możliwości, jakie dają nam social media, są nieocenione. Kiedyś na to, aby kontaktować się ze znajomymi, którzy mieszkają setki kilometrów od nas, trzeba było pisać listy, a cały proces komunikacji przebiegał bardzo długo z wieloma zakłóceniami.

Teraz możemy w każdej chwili skontaktować się z koleżanką mieszkającą na innym kontynencie. Media społecznościowe posiadają również wartość dodaną, jeśli chodzi o właścicieli marek, ponieważ stają się one drugą formą marketingu. Profile na różnego rodzaju portalach mogą zakładać nie tylko prywatne osoby, ale również firmy. Dzięki temu dostają możliwość, aby na bieżąco informować swoich odbiorców o powstaniu nowych produktów, promocjach, a także nawiązać z nimi mocniejszy kontakt.

Mimo że udostępnianie odnośników do witryny marki, nie generuje wyświetleń, to już kliknięcia na nie, przynoszą niemałe korzyści. Posiadanie oficjalnego profilu firmy buduje nie tylko siatkę odbiorców, ale także odpowiednie prowadzenie, może wpływać na pozytywny wizerunek marki. Wśród najpopularniejszych portali społecznościowych można wymienić takie strony jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Youtube czy Tumblr. W Polsce najwięcej osób korzysta z Facebooka, natomiast na drugim miejscu znajduje się Twitter.

Obydwa serwisy mają wspólny pierwiastek, którym jest nastawienie na kontakt z odbiorcą. Możliwość komentowania konkretnych wpisów firmy pozwala zwiększyć ruch na stronie. Dlatego warto nie tylko publikować kolejne informacje związane z marką, ale także skupić się na odpowiadaniu przynajmniej na kilka komentarzy dziennie. Dzięki temu nasi obserwatorzy zobaczą, że zależy nam na kontakcie z nimi, a w związku z tym obdarzą nas zaufaniem.

Na samym Facebooku można znaleźć tysiące firm, które próbują wielu rozwiązań, jak zwabić kolejnych klientów. W celu pokonania konkurencji wymyślane są różne pomysły pt. „Jak zostać zauważonym”. Bardzo popularne stało się prowadzenie konta w sposób luźny, czyli bezpośrednie podejście do odbiorcy, a także nie zawsze udostępniane są poważne treści. Marki wiedzą, że popularność w mediach nie zyskuje się nudnymi, schematycznymi wpisami, ale czymś, co zaskoczy obserwatorów. Na chwilę obecną wydaje się, że portale społecznościowe są bardzo ważny, ale nic nie zmienia faktu, iż najważniejsze jest pozycjonowanie stron.

Decyzja o prowadzeniu konta na Twitterze, Instagramie czy innych portalach może okazać się przełomowa dla firmy, która wcześniej nie znajdowała się na samym topie. Czasem wystarczy jeden post, żeby liczba fanów zwiększyła się kilkakrotnie. Jednak, jeśli myślimy, że samo posiadanie takiej strony, bez jej aktualizowania i wykorzystywania udogodnień, które daje, będzie pozytywnie wpływać na liczbę klientów, to nie powinniśmy w ogóle jej zakładać. Media społecznościowe to ogromna kopalnia marek i tylko od stylu, w jakim będziemy prowadzić nasze profile, zależy nasz sukces.

Zobacz komentarze (1)

1 Komentarz

  1. janusz

    13 maja 2019 at 23:45

    zamiast myśleć o mediach społecznościowych po prostu bądźczie bardziej realistyczni i życiowi a nie piepszcie głupot i nie promujcie jakiejś pseudo siły politycznej co każdy ma ich głęboko gdzieś…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Pozostałe artykuły

Masz jakieś pytanie lub problem dotyczący naszego Tygodnika? Skontaktuj się z naszym biurem! Tel. 34 317-33-23

Więcej w Pozostałe artykuły

Depesza - Polscy leśnicy na straży zrównoważonej gospodarki leśnej

Depesza z Brukseli

Ewa Chojnacka22 października 2019
dawid-brzeczek

Świat ciszy to świat strachu! Nie pozwól, by w życiu mojego syna zapadło milczenie.

Ewa Chojnacka1 października 2019
ljl

Dzień otwarty w MOK

Ewa Chojnacka5 września 2019
gazetaklobucka.pl

Jakie wymagania swoim klientom stawiają pozabankowe firmy pożyczkowe?

Ewa Chojnacka2 września 2019
kierunek

Zmiana pracy – czym się kierować?

Ewa Chojnacka26 sierpnia 2019
accessory-buttons-console-275033

Jak bawić się w letnie wieczory jeśli nie jesteśmy na urlopie?

Ewa Chojnacka23 sierpnia 2019