EDUKACJA. Na podstawie ankiet zebranych przez MEN w placówkach oświatowych, przy współpracy Fundacji Rzecznik Praw Rodziców, ma zostać przygotowana ustawa poprawiająca jakość kształcenia
Ja poinformował w minionym tygodniu „Dziennik Gazeta Prawna”, Ministerstwo Edukacji Narodowej wysłało do wybranych placówek oświatowych pytania i informację, że zostały one wybrane do udziału w badaniu pn. „Zmiany w systemie edukacji w Polsce odpowiedzią na oczekiwania społeczne i zmiany gospodarcze”. Szefowie szkół (ale także nauczyciele, bo do nich kwestionariusze też są adresowane), muszą odnieść się do 30 pytań, w większości wymagających opisowej odpowiedzi. Dotyczą one m.in. kursów i szkoleń z ostatnich trzech lat, w których brali udział. Ankietowani odpowiadają też na pytania o to, czy wyniki egzaminów zewnętrznych i badania międzynarodowe świadczą o jakości kształcenia w Polsce, czy stosują inne niż tradycyjne narzędzia lub metody nauczania. Badanie dotyczy też systemu oceniania uczniów, metod i formy pracy dydaktycznej czy kwestii równowagi między nauczaniem wiedzy, umiejętności i postaw. Nauczyciele są również pytani o przyczyny ewentualnych słabości jakości kształcenia (do tego pytania dołączono podpowiedź, czy czasami słabej jakości nie upatrują w biurokracji, nieprzygotowanej kadrze, a może w złym nadzorze). Każda z odpowiedzi musi być pisemnie uzasadniona. (źródło: gazetaprawna.pl)
Facebook
YouTube
RSS