Nasz test

Ford wprowadza wreszcie do polskiej oferty model Forda EcoSport. Nowy crossover już w salonie Forda Frank Cars

Nowy crossover już w salonie Forda Frank Cars.
Ford wprowadza wreszcie do polskiej oferty model Forda EcoSport. Nowy crossover już w salonie Forda Frank Cars

Nowoczesny, sportowy look i styl, a do tego mnóstwo praktycznych rozwiązań i możliwości. Atrakcyjne, starannie wykończone i inteligentnie zaprojektowane wnętrze komponuje się z szeregiem niezbędnych, najnowocześniejszych technologii – tak Ford opisuje swój samochód

Pierwsza generacja modelu EcoSport była przeznaczona tylko na rynek brazylijski. W 2012 r. zastąpiono ją nową, zaprojektowaną z myślą o rynkach na całym świecie. Teraz EcoSport przeszedł kurację odmładzającą i pojawił się również w Polsce.
Jeszcze przed oficjalną premierą mogliśmy przetestować nowy model Ford EcoSport i mile nas on zaskoczył. To porządnie zaprojektowany i wykonany samochód miejski. Zwinny i funkcjonalny. Auto ma 4,1 m długości i waży około 1 300 kg, a więc nie jest zbyt duże. Wygląda za to bardzo zgrabnie i oryginalnie. Ciekawostką stylistyczną są drzwi od bagażnika, otwierające się jak w niektórych klasycznych terenówkach – poziomo. Dzięki temu opcjonalnie można na nich umieścić koło zapasowe, ale jednocześnie takie rozwiązanie utrudnia dostęp do bagażnika w ciasnych przestrzeniach.

Osiągi i wydajność. Nie musisz już wybierać
W EcoSport mamy do wyboru trzy zaawansowane, innowacyjne silniki: przede wszystkim 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost, sześciokrotnie nagradzany tytułem Międzynarodowego Silnika Roku. Jest on dostępny w wersjach 125 KM i 140 KM, dzięki czemu zyskujemy moc konwencjonalnego silnika 1,6-litrowego, a zarazem możemy liczyć na wyjątkową oszczędność zużycia paliwa. 1,5-litrowy silnik wysokoprężny TDCi oferuje moc 100 KM oraz wyróżnia się poziomem emisji CO2 wynoszącym zaledwie 107 g/km. Opcjonalny 6-biegowy automat może być łączony tylko ze 125-konnym EcoBoostem.

Wnętrze samochodu
Ford EcoSport zaskakuje przestronnym wnętrzem. W środku mamy sprytnie wykorzystaną przestrzeń oraz schowki, a także tylne fotele składane i dzielone w proporcji 60/40. Specjalna konstrukcja siedzenia umożliwia całkowite złożenie tylnych oparć, dzięki czemu zyskujemy więcej przestrzeni w bagażniku. Mamy ponadto możliwość zamontowania regulowanej podłogi bagażnika w trzech pozycjach: to idealne rozwiązanie pozwalające uniknąć bałaganu.
System Ford SYNC 3 zapewnia łączność oraz możliwość obsługiwania telefonu, odtwarzacza muzyki i systemu nawigacji dzięki poleceniom głosowym lub za pośrednictwem 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Z kolei wyposażony w 10 najwyższej klasy głośników system audio B&O PLAY o mocy 675 W pozwala cieszyć się głębią i mocą dźwięku. Praktyczne rozwiązania, takie jak regulowane w czterech płaszczyznach podgrzewane fotele i kierownica, sprawiają, że za każdym razem możemy liczyć na relaks, a zarazem na sporą dawkę energii.

Bezpieczeństwo
Kluczowe funkcje Forda EcoSport to układ przeciwblokujący, elektroniczna kontrola stabilności, kontrola przyczepności oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Model jest ponadto wyposażony w liczne poduszki powietrzne przednie, boczne, chroniące kolana oraz kurtynowe. To między innymi dlatego EcoSport otrzymał ocenę czterech gwiazdek Euro NCAP.

Maksymalna prędkość wynosi 180 km/h.
Testowany przez nas model: Ford EcoSport 1.5 TDCi EcoBlue 125 KM AWD ST-Line.
Spalanie średnie w trybie mieszanym: 6,7 l. Ceny zaczynają się od 67 280 zł.

GALERIA

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nasz test

Masz ciekawy temat? Zadzwoń!

Tel. 784 527 273

Więcej w Nasz test

Tiguan Allspace. Wrażenia z pierwszej jazdy

Ewa Chojnacka7 marca 2018

Nowy Ford Mondeo zmienia punkt widzenia…

Redakcja30 stycznia 2016