INWESTYCJA. Trwa projektowanie przebudowy ciągu dróg od Zamkowej przez Długosza po Wojska Polskiego. Są już znane pewne ciekawe szczegóły
– To jeden z bardziej skomplikowanych projektów, szczególnie jeśli chodzi o sprawy związane z przejazdem kolejowym, z własnością gruntów w tym rejonie – ocenia starosta. Zauważalna różnica w stosunku do stanu obecnego ma dotyczyć skrzyżowania ulicy Długosza z ulicą Wojska Polskiego. Nie jest to skrzyżowanie szczególnie wygodne dla kierowców. Po przebudowie ma mieć zmienioną geometrię. Jest więc szansa, że poprawi się i widoczność, i bezpieczeństwo. Na pewno inwestora czeka tu także rozwiązanie kwestii własności gruntów, co ma mieć związek z zakresem przebudowy skrzyżowania.
Podobnych spraw proceduralnych wymaga także budowa ścieżki rowerowej. Przypomnijmy, że jest ona zaplanowana na całym odcinku przebudowywanych dróg, czyli od ronda na Zagórzu do budynku energetyków przy drodze krajowej.
Przebudowa drogi wiązać się będzie także z zapewnieniem jej właściwego odwodnienia. Przy drodze będą dostępne miejsca parkingowe. Starosta mówi, że starają się, by ich liczba była możliwie jak największa.
Odpowiedniego potraktowania wymaga też zatoczka autobusowa. Niektóre kwestie jeszcze się ważą. – Zastanawiamy się, czy jest zasadne budowane chodnika od torów kolejowych do Enionu. Być może wystarczy rozwiązanie w postaci ścieżki rowerowej. Może nie byłoby potrzeby budowy 600-metrów chodnika, z którego ktoś może potem nie korzystać – referował zagadnienie na sesji starosta Henryk Kiepura. (jar)
Facebook
YouTube
RSS