EDUKACJA. Rusza rekrutacja do przedszkoli. Pierwsze ważne terminy już w lutym
Rekrutacja do prowadzonych przez gminę Kłobuck przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2021/2022 dotyczy dzieci w wieku od 3 lat. Szczegóły określają zarówno przepisy ustawowe, jak i regulacje wewnętrzne gminy. Dzieci zamieszkujące na terenie gminy Kłobuck mogą być przyjmowane na podstawie deklaracji rodziców o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego lub na podstawie pisemnego wniosku o przyjęcie, złożonego przez rodziców w placówce w odpowiednim terminie, po przeprowadzeniu przez komisję postępowania rekrutacyjnego na wolne miejsca.
Jeśli rekrutacja dla dzieci z gminy Kłobuck zostanie zakończona, a pozostaną wolne miejsca, mogą być na nie przyjęte także dzieci spoza gminy.
Ważne terminy
Jeśli rodzic chce, by dziecko nadal chodziło do tego samego przedszkola, co obecnie, to musi złożyć w tej placówce deklarację – i musi to zrobić do 19 lutego. Niezłożenie takiej deklaracji w terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w dotychczasowym przedszkolu od 1 września 2021 roku. Rodzice dzieci, które mają być przyjęte do przedszkola po raz pierwszy albo które chcą zmienić przedszkole, składają wypełniony wniosek w wybranym przedszkolu w terminie od 1 do 31 marca. Nad tymi wnioskami pochyli się komisja rekrutacyjna. Kryteria wynikają z przepisów. Ważna jest tu uchwała rady miejskiej (nr 302/ XXXI/2017 z 16 maja 2017 roku).
Etapy rekrutacji
Po złożeniu wniosków dotyczących dzieci po raz pierwszy idących do danego przedszkola 6 kwietnia podane zostaną do publicznej wiadomości, poprzez wywieszenie w przedszkolach, listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Rodzice zakwalifikowanych mają obowiązek potwierdzić wolę uczęszczania dziecka do danego przedszkola, składając tam pisemne oświadczenie, tak zwane potwierdzenia woli zapisu. Będzie na to czas od 6 do 13 kwietnia. Kto oświadczenia nie złoży, automatycznie zrezygnuje z rekrutacji. Na podstawie złożonych oświadczeń 14 kwietnia ogłoszone zostaną listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkoli. Postępowanie uzupełniające potrwa od 8 do 14 czerwca. Rodzice dzieci nieprzyjętych będą moli skorzystać z procedury odwoławczej. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych trzeba wtedy złożyć wniosek do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata. Komisja wyda takie uzasadnienie w ciągu 5 dni. Z uzasadnieniem, w ciągu 7 dni, można wnieść odwołanie do dyrektora przedszkola. Dyrektor rozstrzygnie to w terminie 7 dni. I decyzja ta będzie mieć moc decyzji administracyjnej (którą można zaskarżyć do sądu).
Podajemy powyżej tylko część istotnych informacji. Rodzice zainteresowani komplet niezbędnej wiedzy i odpowiedzi na pytania mogą uzyskać w tych samych placówkach, do których chcą zapisać swoje dzieci. Należy z tej możliwości dopytania skorzystać. (jar)
Facebook
YouTube
RSS