KULTURA. Kuźnia Lokalnych Pomysłów 2.0 czeka na propozycje. Kto ma ciekawy pomysł kulturalny i jest gotów podjąć takie wyzwanie, może go zgłosić
Kuźnia kulturalna, która w kłobuckim MOK-u działa owocnie już od kolejny sezon, to szansa dla osób mających dobre pomysły i chęć ich realizacji na niwie kulturalnej. Udział w konkursie to szansa, by dla takiego konkursu uzyskać wsparcie organizacyjne i finansowe. W ramach Kuźni Lokalnych Pomysłów 2.0 w tym roku wyłonione zostanie kilka kolejnych ciekawych propozycji. Od jednej do pięciu. Chodzi o stworzenie odpowiedzi na potrzeby kulturalne mieszkańców Kłobucka. Te są znane. Wcześniej (pisaliśmy o tym wówczas) opracowano specjalną diagnozę, która pozwoliła te potrzeby rozeznać.
Nabór pomysłów kierowany jest do pasjonatów, hobbystów, osób indywidualnych, grup formalnych i nieformalnych. Poza pomysłem potrzeba też woli podjęcia się jego realizacji. Bo nie chodzi tylko o to, by rzucać hasła na zasadzie: „niech ktoś to zrobi”.
Konkurs adresowany jest do mieszkańców Kłobucka oraz gminy Kłobuck. Do osób mających najmniej 16 lat – po wiek, w którym ktoś jeszcze chce i ma wolę podjąć się realizacji własnego projektu. Zgłaszać mogą się też grupy co najmniej 3-osobowe (ze wskazanym liderem) oraz organizacje pozarządowe.
Skuteczne startowanie w konkursie może ułatwić zapoznanie się ze wspomnianą diagnozą. „Kłobuck – kulturalne miasto marzeń” można znaleźć na stronie MOK-u.
Zainteresowani mają czas najdalej do 6 maja. Swoje zgłoszenie powinni przekazać do MOK w Kłobucku na mejl (biuro2@mokklobuck.pl), przesyłką pocztową lub osobiście (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00). Po terminie zgłoszenia nie będą rozpatrywane.
Kilka dni później, 11 maja o 18.00, dokonany zostanie wybór najlepszych pomysłów. Wyniki tego wyboru będą ogłoszone oficjalnie 13 maja na stronie internetowej https://pl-pl.facebook.com/mokklobuck.
Zainteresowanym sugerujemy sięgnięcie po regulamin konkursu, po wykaz kosztów kwalifikowanych i kartę zgłoszeniową. To wszystko – w materiałach MOK-u.
Kuźnia kulturalna zaowocowała w ostatnich latach szeregiem ciekawych pomysłów. Niektóre potem na stałe weszły do oferty kulturalnej MOK-u. Prowadzenie projektów przez pasjonatów zapewnia im odpowiedni poziom zaangażowania, wyczucia specyfiki i rozumienia tego, co potrzebne, by propozycja trafiła w zapotrzebowanie społeczne. To jest zresztą największa siła tego przedsięwzięcia – realne wyjście z kulturą do ludzi, oddolne jej animowanie przez samych mieszkańców. To jeden z najlepszych kierunków działalności lokalnych instytucji kultury. (jar)
Facebook
YouTube
RSS