Odpowiedzialni za najważniejsze drogi w kraju już są gotowi do utrzymania ich przejezdności w zimie. Przygotowali spore zapasy soli do posypywania dróg
Magazyny soli drogowej GDDKiA są już teraz w dużej mierze wypełnione. Zawierają tyle soli, ile średnio zużywane jest w czasie całego sezonu zimowego. A do tego podpisane są umowy na dalsze dostawy – już zimą.
To gromadzenie zapasów nie jest przypadkowe. W tym roku pojawiły się informacje o niedoborach soli i potencjalnie alarmującej sytuacji z tym związanej. Drogowcy są więc już teraz zabezpieczeni i soli do sypania dróg im nie zabraknie. W tej chwili jest jej dość – tyle, ile średnio starcza na cały sezon zimowy.
W zimowych warunkach dużo soli sypie się na drogi o najwyższej kategorii, gdzie warunki do jazdy muszą być jak najbardziej bezpieczne. Kto korzysta z dróg ekspresowych, widział na pewno maszyny puszczone w ruch do walki z gołoledzią już nawet przy niedużej zmianie pogody. W sezonie 2021/2022 na drogach zarządzanych przez GDDKiA zużyto 345 887,47 ton soli. To wynik nieznacznie większy niż średnia z lat 2012- 2021. Natomiast na dziś w magazynach czeka na następny sezon już około 50 tysięcy ton soli więcej.
– Apelujemy, aby nie kreować nieprawdziwych obszarów, w których rzekomo czegoś brakuje lub za chwilę zabraknie. Przygotowania do kolejnego sezonu zimowego rozpoczynamy tak naprawdę już wiosną każdego roku. W połowie października, zdecydowanie wcześniej niż kierowcy rozpoczną wymianę opon letnich na zimowe, przechodzimy w pierwszy stopień gotowości do zimowego utrzymania naszych dróg – zapewniają drogowcy z GDDKiA. (jar)
Facebook
YouTube
RSS