Prace trwające na kolejowej magistrali węglowej spowodowały kolejnej przejściowe ograniczenia w ruchu ulicznym
Kolej sporo inwestuje w infrastrukturę na naszym terenie. Wciąż też aktualna jest zapowiedź, że w bliskiej przyszłości do Kłobucka wrócą pociągi pasażerskie. Po to się inwestuje, by z tego, co jest budowane odpowiednio korzystać. Roboty na torach i na powiązanej z nimi infrastrukturze w Kłobucku i w sąsiednich gminach zauważyło na pewno wielu. Szczególnie jeśli zdarzył się komuś zetknąć z nieuniknionymi ograniczeniami w ruchu. Czasem prowadzone roboty wymagają zamknięcia jakiejś drogi. Bywało tak na Słowackiego w Kłobucku, bywało też na Wieluńskiej i Górniczej, gdzie jest wiadukt. Ostatnie takie istotne utrudnienie w rejonie wiaduktu wystąpiło w tym tygodniu. W związku z pracami remontowymi na linii kolejowej we wtorek i w środę w godzinach nocnych, od 23.00 do 4.00, całkowicie zamykany był ruch pod wiaduktem na drodze krajowej nr 43 w Kłobucku. Kto wtedy miał potrzebę wjechać do Kłobucka od strony Krzepic i Waleńczowa lub wyjechać z miasta w tę stronę, musiał posługiwać się wyznaczonymi objazdami.
Kolej prowadzi obszerny program inwestycji na długim odcinku linii 131, zwanej tradycyjnie magistralą węglową (od celu, jakiemu służyła). Jej łączna wartość przekracza 1,2 miliarda złotych – w 85 proc. ze środków unijnych. Wymienia się ponad sto kilometrów torów, ponad sto rozjazdów, blisko 50 obiektów inżynieryjnych – poza kłobuckim wiaduktem chodzi też np. o most duży w Działoszynie. Modernizuje się też przejazdy. W efekcie na linii ma być możliwy sprawny ruch kolejowy pasażerki i towarowy. Na starcie planowano zakończenie inwestycji w tym roku. (jar)
Facebook
YouTube
RSS