TRANSPORT ZBIOROWY. Dopiero co miasto złożyło wniosek o dotację unijną na zakup 10 składów tramwajowych, a MPK już rozpisało przetarg na ich zakup. Realizacja zamówienia rozpocznie się jednak dopiero po podpisaniu umowy o dofinansowanie
Cały przetarg zależy od środków finansowych. Gdyby Częstochowie nie udało się pozyskać dofinansowania unijnego, postępowanie zostanie unieważnione. MPK oczekuje tramwajów fabrycznie nowych, przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych i jednokierunkowych, które będą w stanie osiągnąć prędkość maksymalną do 75 km/h. Każdy ma mieć długość 28 – 32 m, szerokość nie większą niż 2,4 m i być złożony z 3 – 5 członów połączonych przegubami. Pojemność wagonu powinna wynieść minimum 200 osób, a liczba pełnowymiarowych miejsc co najmniej 54. W każdym składzie ma być co najmniej sześć drzwi zewnętrznych – cztery dwustrumieniowe i dwa jednostrumieniowe (na początku i na końcu). Jeśli chodzi o wyposażenie to zaplanowano m.in. po dwa automaty do sprzedaży biletów na tramwaj, cyfrowy monitoring wizyjny, ogrzewanie, wentylację i klimatyzację. Wykonawca będzie musiał ustalić z MPK wzór kompozycji plastycznej dotyczącej stylistyki i kolorystyki zewnętrznej i wewnętrznej tramwaju oraz koncepcję zagospodarowania kabiny motorniczego i wnętrza tramwaju. Realizacja zamówienia ma rozpocząć się po podpisaniu umowy o dofinansowanie unijne. Następnie wykonawca będzie miał 24 miesiące na dostawę wszystkich tramwajów, z tym że nie więcej niż dwóch na miesiąc. Przedsiębiorstwo zastrzegło sobie również opcję zakupu dodatkowych pięciu sztuk – jeśli uzyska odpowiednie środki finansowe. Końcowy termin dla złożenia oświadczenia o chęci skorzystania z opcji to 31 grudnia 2022 roku. (PW)
Facebook
YouTube
RSS