Częstochowa

Co najmniej 74 mln zł za rozbudowę DK-46

Projekt i roboty budowlane będą wykonane na podstawie wariantu nr 2 koncepcji, do poparcia którego skutecznie namawiali mieszkańców właściciele pawilonów handlowych przy skrzyżowaniu ul. Przejazdowej i Spółdzielczości. Obawiali się, że wdrożenie pierwszego będzie oznaczało przeniesienie lub likwidację budek. PW
Co najmniej 74 mln zł za rozbudowę DK-46

INFRASTRUKTURA. Ponad 14 miesięcy po ogłoszeniu przetargu na rozbudowę ul. Głównej i Przejazdowej, czyli Drogi Krajowej nr 46 na Lubliniec i Opole, Miejski Zarząd Dróg i Transportu otworzył oferty. Zainteresowanych realizacją jest pięciu potencjalnych wykonawców, w tym dwa konsorcja. Zakończenie robót ma nastąpić latem 2020 roku

Przetarg został ogłoszony w połowie kwietnia 2016 roku. Nie było jeszcze wtedy decyzji czy na zadanie pod nazwą „Rozbudowa DK-46 – ulicy Głównej i ulicy Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. św. Barbary do ul. Pułaskiego” Częstochowa pozyska unijną dotację. Władze miasta i drogowcy tłumaczyli, że końca procedury przetargowej można spodziewać się wkrótce po ogłoszeniu decyzji w kwestii dofinansowania (jaka by ona nie była). 5 stycznia 2017 Ministerstwo Rozwoju opublikowało komunikat, w którym poinformowało o przyznaniu pomocy finansowej z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 na kluczowe inwestycje drogowe w 16 miastach. Na 7. miejscu znalazła się Częstochowa z rozbudową „46”, na którą ma otrzymać 96,5 mln zł. Miesiąc później w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie prezydent Krzysztof Matyjaszczyk podpisał umowę o dofinansowanie.

W końcu otworzyli oferty
Ale ze strony firm zainteresowanych realizacją budowy napływały kolejne pytania, co przedłużało procedurę przetargową. Dopiero w czwartek 22 czerwca MZDiT dokonał otwarcia ofert, informując na wstępie, że na inwestycję zamierza przeznaczyć blisko 102,5 mln zł (w tym pieniądze z UE – przyp. red.). Na szczęście wszystkie oferty, których wpłynęło pięć, opiewają na kwoty niższe – od 74,7 mln zł (Konsorcjum: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Wrocław STRABAG Sp. z o.o. Pruszków ul. Kolista 25) do prawie 98 mln zł (Konsorcjum: DROG-BUD Sp. z o.o. BITUM Sp. z o.o. Lipie Śląskie NOWAK-MOSTY Sp. z o.o. Dąbrowa Górnicza Lubojenka, ul. Prosta 88/90). Teraz przyjdzie poczekać pewnie kolejnych kilka tygodni (wariant optymistyczny) na ogłoszenie wyników. Zwycięzca przetargu ma wykonać zlecenie w formule „zaprojektuj i zbuduj”.


Koniec latem 2020

Na ten rok MZDiT ma do dyspozycji tylko 300 tys. zł. W kolejnym 3,4 mln zł, najwięcej natomiast w roku 2019 i 2020, kiedy mają być realizowane roboty w terenie – odpowiednio 30,7 mln zł i 68,1 mln zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali, że są w stanie uporać się z rozbudową do 31 sierpnia 2020 roku. W ramach prac – oprócz przebudowy głównego szlaku wraz z wykonaniem lewoskrętów oraz budowy całkiem nowej dwupasmowej drogi stanowiącej tzw. obejście ul. św. Barbary do ul. Pułaskiego – powstaną m.in. nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a część skrzyżowań zostanie przebudowana na ronda (m.in. ul. Przejazdowej z ul. Festynową oraz turbinowe na skrzyżowaniu ul. Głównej, św. Jadwigi i św. Barbary). (PW)

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Częstochowa

Masz jakieś pytanie lub problem dotyczący naszego Tygodnika? Skontaktuj się z naszym biurem! Tel. 34 317-33-23

Więcej w Częstochowa

W najbliższych latach Częstochowa chce zmienić bulwary Doliny Warty

Marcin Syguda6 grudnia 2022

Trzeba nam dużo prostych słów

Marcin Syguda4 października 2022

Czyn-iąc piękno, finisaż w Galerii Dobrej Sztuki

Marcin Syguda15 września 2022

Inauguracja sezonu w Filharmonii Częstochowskiej

Marcin Syguda15 września 2022

Weekend z 1. urodzinami parku wodnego

Marcin Syguda3 września 2022

Chciała skoczyć z wiaduktu – policjanci zapobiegli tragedii

Marcin Syguda27 sierpnia 2022