

TRANSPORT. Inspekcja Transportu Drogowego korzysta z urządzeń, które umożliwiają kontrolowanie kierowców w taki sposób, że kombinowanie z czasem jazdy się nie ukryje
Specjalna antena na pojeździe ITD umożliwia kontrolę preselekcyjną, czyli odczyt danych z urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców w przypadku pojazdów ciężarowych i autobusów wyposażonych w tzw. tachograf inteligentny. Takie pojazdy po raz pierwszy rejestrowano po 15 czerwca 2019 roku. Zaawansowane urządzenie pozwala inspektorom stwierdzić, którego kierowcę należy zatrzymać do kontroli – bo wskaże uzyskane zdalnie informacje o anomaliach dotyczących działania i użytkowania tachografu. Nieprzestrzeganie czasu pracy kierowców może być następnie stwierdzone, co skutkuje nałożeniem kar.
Wskazuje się dwa główne powody kontrolowania czasu pracy kierowców. Ważne, by jeździli po drogach odpowiednio wypoczęci, bo w przeciwnym razie, prowadząc spore pojazdy, mogą stwarzać wielkie niebezpieczeństwo dla wszystkich znajdujących się na drodze. Po drugie chodzi też o uczciwą konkurencję. Jeśli jakaś firma pilnuje, by kierowcy nie przekraczali norm, to może mieć trudność w konkurowaniu z inną, która tego nie robi i ma mniejsze koszta. Kontrole są więc w interesie tych, którzy uczciwie przestrzegają przepisów. (jar)
Facebook
YouTube
RSS