Jak wygląda kompletna aplikacja o pracę? – Gazeta Kłobucka
Praca

Jak wygląda kompletna aplikacja o pracę?

Dzięki przestrzeganiu podstawowych zasad zwiększymy swoje szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
Jak wygląda kompletna aplikacja o pracę?

W odpowiedzi na oferty pracy wysyłamy aplikacje – e-maile, do których załączamy CV oraz list motywacyjny. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, jak powinna wyglądać kompletna aplikacja o pracę. Dzięki przestrzeganiu podstawowych zasad zwiększymy swoje szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

  1. Jak napisać e-mail do rekrutera/działu HR?
    Tworząc e-mail aplikacyjny w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie, nadajmy mu odpowiednią, uporządkowaną formę. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają jak to zrobić.
  2. Przeczytajmy dokładnie treść oferty.
    W ogłoszeniu może pojawić się informacja na temat tego, jak zatytułować wiadomość i co w niej zawrzeć. Jeśli pracodawca nie zamieścił konkretnych wskazówek, możemy postępować według zasad i praktyk powszechnie przyjętych w rekrutacji.
  3. Nadajmy wiadomości właściwy tytuł.
    Odpowiednie zatytułowanie e-maila ma ogromne znaczenie szczególnie w przypadku dużych firm. Jeśli nie dopilnujemy tej kwestii, nasza aplikacja może trafić do innego działu i zniknąć pośród setek innych. Aby tego uniknąć, zapiszmy w tytule informacje takie jak:
    • numer oferty,
    • nazwa stanowiska, o które się ubiegamy,
    • imię i nazwisko.

    Tytuł wiadomości aplikacyjnej może brzmieć: „95899/1, recepcjonista, Maciej Matusiak”.

  4. Zadbajmy o strukturę wiadomości.
    Ważne, by treść wiadomości była uporządkowana. Dzięki temu osoba odpowiedzialna za przyjmowanie i porządkowanie dokumentów aplikacyjnych będzie mogła szybko dopasowywać je do konkretnych kategorii.
    Pamiętajmy o powitaniu. Na początku warto zamieścić zwrot Szanowni Państwo!”. W następnych wierszach wskażmy, gdzie znaleźliśmy ofertę pracy, na którą odpowiadamy. Podajmy adres strony internetowej lub nazwę gazety, a także datę. Przypomnijmy, o jakie stanowisko się ubiegamy. Następnie wskażmy, kiedy moglibyśmy rozpocząć współpracę. Weźmy pod uwagę termin wypowiedzenia, jaki nas obowiązuje. Postarajmy się uwzględnić również inne okoliczności. Na koniec wspomnijmy o tym, że załączamy CV oraz list motywacyjny. Dołączmy dopisek „Z poważaniem” i podpiszmy się imieniem i nazwiskiem.
  5. Dodajmy załączniki.
    Załączniki, czyli CV i list motywacyjny, to kluczowe elementy wiadomości aplikacyjnej. Zapiszmy je w formacie PDF, chcąc zyskać pewność, że będą prawidłowo się wyświetlać na każdym urządzeniu. Nadajmy im odpowiednie tytuły: „Imię_Nazwisko, CV” oraz „Imię_Nazwisko, LM”.
  6. Przed wysłaniem upewnijmy się, że adres e-mail jest poprawny.
    Wpisanie błędnego adresu e-mail sprawi, że nasza wiadomość nigdy nie dotrze do rekrutera. Sprawdźmy kilkakrotnie, czy wpisaliśmy poprawny adres. Korzystając z różnych źródeł, upewnijmy się również, czy dział HR lub konkretny pracownik używa adresu, jaki posiadamy.

Osobiście czy mailowo – jak dostarczyć dokumenty aplikacyjne?
               Współcześnie CV i list motywacyjny przesyła się głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej, ponieważ takie rozwiązanie jest wygodne zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony. Pozostańmy przy takiej formie, jeśli pracodawca nie poprosi np. o osobiste dostarczenie dokumentów.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Praca

Masz jakieś pytanie lub problem dotyczący naszego Tygodnika? Skontaktuj się z naszym biurem! Tel. 34 317-33-23

Więcej w Praca

112

Bezrobocie nadal maleje

Jarosław Jędrysiak3 października 2018
sc

PRACA – zastępca szefa produkcji oraz pracownik produkcji

Ewa Chojnacka19 kwietnia 2018
wpis

Firma ANTRA poszukuje pracowników!

Ewa Chojnacka20 marca 2018
prac

Firma WIELTON z siedzibą w Wieluniu poszukuje pracowników!

Ewa Chojnacka11 października 2017
euro

EUROBOX rekrutuje

Ewa Chojnacka12 września 2017
work

Jakie kompetencje twarde powinien posiadać pracownik?

Ewa Chojnacka19 sierpnia 2017