MODA. Najwięksi francuscy projektanci wytaczają wojnę zbyt chudym i zbyt młodym modelom
LVMH i Kering, producenci artykułów luksusowych, w porozumieniu z przedstawicielami haute couture, ustanowili kartę stosunków pracy z modelkami, wykluczającą chude i niepełnoletnie. Karta będzie obowiązywać wszędzie na świecie we wszystkich markach obu grup: Dior, Louis Vuitton, Céline, Givenchy, Kenzo, Fendi, Loewe, Berluti, Pucci Marc Jacobs i Loro Piana w przypadku LVMH oraz Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Christopher Kane, Stella McCartney w przypadku Keringa. Obie grupy zobowiązują się do usunięcia ze swych castingów rozmiaru 32 w przypadku kobiet i 42 w przypadku mężczyzn. Żadna osoba poniżej 16 lat nie będzie zatrudniana do sesji zdjęciowej czy pokazu odzieży dla osób dorosłych. Wobec osób w wieku 16-18 lat obowiązują dodatkowe wymogi: nie wolno im pracować od godz. 22. do 6., muszą przebywać w obecności osoby towarzyszącej (krewnej lub wyznaczonej przez agencję) oraz mieszkać w tym samym miejscu co osoba towarzysząca. Agencje będą mieć obowiązek pilnowania, czy modelki i modele wywiązują się z obowiązków szkolnych. (źródło: „Rzeczpospolita”)
Facebook
YouTube
RSS