Sala konferencyjna to strategiczne miejsce w każdym biurze. O czym należy pamiętać, tworząc jej projekt? Jak powinna wyglądać i czym się charakteryzować?
Odpowiednio zaprojektowana sala konferencyjna powinna spełniać kilka istotnych dla każdego biura funkcji. Przede wszystkim jest miejscem spotkań, wymiany pomysłów i informacji – nie tylko w gronie kadry, ale także między przedstawicielami firmy a potencjalnymi klientami, a także kandydatami na pracowników. Siłą rzeczy sala konferencyjna pełni także funkcje reprezentacyjne, a ponadto służy kreowaniu wizerunku firmy. Jakimi cechami powinna się charakteryzować, by przynosić naszej firmie jak największe korzyści?
Funkcjonalność
Dobrze zaaranżowana sala konferencyjna pozwala na efektywne przeprowadzanie wszystkich spotkań. Aby wymiana informacji między ich uczestnikami przebiegała jak najsprawniej, warto zadbać o odpowiednie wyciszenie pomieszczenia. Jeśli warunki nie pozwalają nam na urządzenie sali konferencyjnej w oddzielnym pomieszczeniu, możemy odizolować się od hałasów zewnętrznych za pomocą ruchomych ścianek lub nowoczesnych budek akustycznych. Nie zapominajmy też o wyposażeniu sali w niezbędny sprzęt, taki jak projektor (najlepiej podwieszany, co pozwoli zaoszczędzić miejsce), panele elektryczne, pojemniki na kable i nagłośnienie. Ciekawym rozwiązaniem, idealnym na szybkie spotkania, są stoły konferencyjne z elektryczną regulacją wysokości, dostępne między innymi w ofercie firmy AJ Produkty.
Minimalizm
Kluczowe jest zagospodarowanie przestrzeni w taki sposób, by jej użytkownicy skupili się na tym, co najistotniejsze – rozmowie. W tym celu najlepiej zrezygnować ze zbędnych mebli i dekoracji, wprowadzających do pomieszczenia chaos. Dobrze jest wyposażyć salę jedynie w podstawowe meble, ale za to wykonane ze świetnej jakości materiałów. Wybór odpowiednich modeli ułatwia nam firma AJ Produkty, oferująca kompletne zestawy mebli konferencyjnych, składające się z dużego stołu i krzeseł (4, 6 lub 8, zależnie od wersji). Wybierając meble, pamiętajmy, że powinny być one zgodne z zasadami ergonomii. Nasi rozmówcy powinni zapamiętać z kilkugodzinnej konferencji coś więcej niż uporczywy ból pleców.
Spójność
Wystrój sali konferencyjnej powinien być zgodny z aranżacją pozostałych części biura – takie rozwiązanie podkreśla profesjonalny wizerunek firmy. Dobrym pomysłem jest umieszczenie w sali konferencyjnej dużego logo firmy, na przykład na ścianie. W ten sposób sala konferencyjna stanie się wizytówką naszej firmy. Firmowe barwy mogą przy okazji pozytywnie oddziaływać na wynik rozmów organizowanych w sali. Należy też dopilnować o odpowiednie barwy. Kolor pomarańczowy obudzi skojarzenia z przedsiębiorczością i dobrą organizacją, odcienie niebieskiego spotęgują natomiast wrażenie profesjonalizmu.
Ze względu na różnorodne funkcje, jakie pełni biurowa sala konferencyjna, warto poświęcić na jej zaprojektowanie nieco czasu. Naszym głównym celem powinno być połączenie profesjonalizmu, funkcjonalności i dobrego stylu.
Facebook
YouTube
RSS