Pozostałe artykuły

Ile powinien trwać post warzywno-owocowy i jakie korzyści może przynieść?

Ile powinien trwać post warzywno-owocowy i jakie korzyści może przynieść?

Post warzywno-owocowy w łatwy sposób zapewni nam szybkie i efektywne odchudzanie. Dzięki swojej uniwersalności i prostocie, łatwo skorzystają z niego nawet zabiegane osoby, które nie mają czasu na przygotowywanie potraw samodzielnie. Choć poprzez zastosowanie postu warzywno-owocowego stracimy zbędne kilogramy, to dzięki swoim pozostałym zaletom, dodatkowo wpłynie on także na pozytywne działanie całego organizmu. Polecany jest przez dr Ewę Dąbrowską, która będąc lekarzem z powołania, pisze także liczne prace naukowe oraz publikacje książkowe, które trafiają do szerokiego grona czytelników, by uświadamiać ich o prawidłowym sposobie żywienia oraz jaki wpływ na organizm człowieka ma dostarczanie odpowiednich wartości odżywczych podczas diety. 

Jak wygląda post warzywno-owocowy?

Zasady przestrzegania postu warzywno-owocowego są łatwe. Wystarczy, że w określonym przedziale będziemy spożywać wyłącznie nisko skrobiowe warzywa oraz określone owoce, które mają niską zawartość cukru. Warto jednak zwrócić uwagę, że w całej diecie dr Dąbrowskiej owoce wyłącznie pełnią funkcję „deseru'', dlatego też nie mogą one dominować. Szacuje się, że ich ilość nie powinna przekraczać jednej czwartej wszystkich spożywanych przez nas produktów. Najlepiej, żeby w jadłospisie codziennym zdominował następujący podział: 3 posiłki główne oraz 2 mniejsze. Zgodnie z zaleceniami dr Dąbrowskiej post warzywno-owocowy może trwać od kilku dni do nawet 6 tygodni, choć dla niektórych mogłoby się to wydawać sporym wyzwaniem. W tym czasie można spożywać wyłącznie warzywa oraz niektóre owoce. Najlepiej jednak nie modyfikować ich dodatkowo. Wystarczy forma surowa, które wraz z dodatkiem delikatnie przetworzonych warzyw (np. gotowanych, albo w formie soku lub koktajlu) staną się częścią pełnowartościowego posiłku.

Jakie są pozytywy stosowania postu warzywno-owocowego?

Post warzywno-owocowy to nie tylko szybki sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. To także doskonałe rozwiązanie na oczyszczenie całego organizmu (a zwłaszcza układu pokarmowego) dzięki procesowi autofagii, który pozwala utrzymać równowagę wewnętrzną w komórkach ciała. Zupełnie oczyszczenie organizmu pozwala nam czuć się lepiej i rozwiązywać codzienne problemy z nową energią. Dr Ewa Dąbrowska poleca ten rodzaj diety zwłaszcza dla osób cierpiących na chorobę niedokrwienną, miażdżycową, Hashimoto, cukrzycą typu II, zakrzepicę i nadciśnienie. Jest to doskonały sposób na zahamowanie a nawet cofnięcie objawów tych schorzeń w przyszłości. Post warzywno-owocowy można zastosować nie tylko na daną chorobę, ale także jako wygodny sposób na dostarczanie organizmowi odpowiednich wartości odżywczych. 

Odpowiedni catering jako najwygodniejsze rozwiązanie

Nie trzeba rezygnować ze zdrowego odżywiania, nawet pomimo tego, że nie posiadamy wiedzy na poziomie dietetyka. Wiele osób rezygnuje z postu warzywno-owocowego przez niezdrowy tryb życia lub niepewność, co do skuteczności diety. W takim wypadku z pomocą przychodzą nam cateringi. Jeżeli chcesz rozpocząć post warzywno-owocowy w prawidłowy i wygodny sposób, to zapoznaj się ofertą cateringu dietetycznego Dietering.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pozostałe artykuły

Masz ciekawy temat? Zadzwoń!

Tel. 509 876 258

Więcej w Pozostałe artykuły

Magazyny energii – czy rzeczywiście warto w nie inwestować?

Ewa Chojnacka18 grudnia 2023

Sezon smogowy w pełni

Ewa Chojnacka11 grudnia 2023

Operat szacunkowy a rynek nieruchomości: Jak trendy rynkowe wpływają na wyceny?

Redakcja6 października 2023

TAURON napędza Hokej Ligę i Polską Ligę Hokeja Kobiet

Redakcja1 września 2023

Startuje nowa kampania edukacyjna Fundacji Enea

Redakcja25 sierpnia 2023

W trosce o Polaków Grupa Enea dba o bezpieczeństwo energetyczne kraju

Marcin Syguda21 sierpnia 2023